Uuden laudan erikoisruudut
Etenemisjärjestyksessä:
Metroasema
Kaikki joukkueet aloittavat pelin Tietotien metroaseman luona olevalta pysäkiltä. Jokainen joukkue juo tuomarin päätöksen mukaisen määrän tuomarin päättämää juomaa.
A Bloc
A Blocissa joukkueelle tarjoillaan HTR:ää (Hyytelön Täyteinen Rasti).
Raide-Jokeri
Raide-Jokeri teleporttaa joukkueen Maarin pysäkille. Matkan aikana nälkä yllättää ja joukkue hankkii K-Marketista lasillisen hyytelöä.
Oikeustalo
Absintti
Lintutorni
Joukkue erottaa tarkoilla korvillaan pöllön huhuilua ja ansaitsee lasin jaloviinaa (4).
Suo
Lintutornista selvittyään joukkue joutuu vielä kahlaamaan suon läpi ja nauttimaan annoksen suohautaa.
Alvari
Alvariin saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.
OLOhuone
OLOhuoneella juodaankin tequilaa!
Database
DG:n kiltahuoneella juomana on glitterillä koristeltua Trocaderoa. Yleisön vaatiessa terästettynä.
Prodekon kiltahuone
Prodekon kiltahuoneella juodaan tuopillinen Thunderia. Thunder ei tunnetusti lopu tarpeeksi ajoissa.
SIKin kiltahuone
SIKin kiltahuoneella tarjoillaan annos kuulalaakeria.
ASki
AS:n kiltiksellä pelataan AShuikkaa. Siispä ruudussa on keskituoppi sisältäen kaljaa, siideriä ja punkkua suhteessa 1:1:1.
TUASin ruokala
TUASin ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.
T-talon ruokala
T-talon ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.
Design Factory
Joukkue keksii uuden startup-idean ja saa suunnitella seuraavalle saapuvalle joukkueelle drinkin isännän ja emännän ilmoittamasta ainesosavalikoimasta.
Sähkölaitos
Sähkölaitokselta saa kaljan sijaan piristävän energiajuoman.
Vanha kiltis
Vanhan kiltahuoneen muistoksi kiltahuoneella on aluksi yksi kalja. Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen. Jokaisen käynnin jälkeen ruutuun ilmestyy yksi kalja enemmän kuin edellisellä kerralla!
IK:n kiltis
Rakennusinsinöörikillan kiltahuoneella pelataan pikainen Norske Kimble. Joukkue heittää kahta noppaa ja saa pienemmän silmäluvun mukaisen määrän kaljapulloja juotavakseen.
Ossinlampi
Joukkue pistäytyy viilentymässä Ossinlammessa ja nauttii lasillisen lammen vettä.
Kvarkki
Joukkue juhlii kvarkkipäivää lasillisella hyytelöä.
Maarintalo, excubussi
Excubussi kaappaa joukuueen mukaansa Tampereelle. Joukkue voi halutessaan tilata bussimatkalle juotavaa (kola, kalja, siideri, punkku).
Miinusmaa
Joukkue saa annoksen haukea.
Ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiö
YTHS:llä joukkue saa kaljapullon sijasta juotavakseen snapsilasillisen pirtua. Hätätilassa käy myös esim. A12-denaturoitu sprii.
Tietokillan varasto
Tietokillan varastolla pelataankin ykköstä joukkueiden välillä. Joukkueet heittävät yhtä noppaa alkaen ruutuun saapuneesta joukkueesta. Ensimmäisenä ykkösen heittänyt joukkue voittaa annoksen pelijuomaa, ideaalisesti 1:1 appelsiinimehulla lantrattu 80%:lla vodkalla. Tuplilla ruutuun saapuessa heitetään kahteen ykköseen asti.
Taikametsä
Taikametsään päätyvä joukkue ei voi koskaan tietää mitä saa. Joukkue nauttii noppien silmäluvun osoittaman taikajuoman. Kullekin silmälukuyhdistelmälle kuuluvan juoman päättävät isäntä ja emäntä ennen peliä.
Kappeli
Kappelissa joukkueelle tarjotaan tavanomaisen kaljan sijaan lasillinen ehtoollisviiniä, joka tulee nauttia ennen matkan jatkamista.
Rantasauna
Rantsulta ei kalja lopu!
Gorsu
Gorsustahan ei tunnetusti kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.
Smökki
Joukkue saapuu Smökkiin sitseille. Tarjolla on tietysti ruokaa ja juomaa eli yksi olut ja yksi hyytelö.
Ossinsauna
Ossinsaunaltakaan ei kalja lopu. Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.
OK20
OK20:n saunoilta ei kalja lopu!
JMT1 aula
Törmäät aulassa vanhaan tuttuun, joka tarjoaa Ferraa.
JMT3
3A:n saunastakaan ei kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.
Otaranta 8
Myöskään Otarannan kattosaunalta ei kalja lopu kesken. Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.
Urheilukenttä
Urheilukentän kohdalla sinne ensimmäiseksi saapunut joukkue suorittaa 110 metrin aidat eli juo kolme pulloa olutta, ennenkuin pääsee jatkamaan.
Ruutua ei täydennetä!
Täffä
Täffällä ei olekaan spagettipäivä vaan hyytelöpäivä.
Dipoli
Dipolissa törmäät rehtoriin, joka kutsuu joukkueen lounaalle. Joukkue saa hyytelöä.
X-Burger
X-Burgerilta joukkue hankkii itselleen annoksen hyytelöä.
Vanha ostari
Vanhan ostarin monipuolinen tarjonta innoittaa joukkueen hankkimaan sekä lasillisen hyytelöä että oluen palanpainikkeeksi.
AYY
Joukkue eksyy AYY:n keskustoimistolle ja vapaaehtoishommat vievät yllättäen mennessään. Joukkue heittää yhtä noppaa ja siirtyy silmäluvun mukaan taaksepäin. Tuplilla taaksepäin liikutaan tietenkin tuplat.
Fyssan kiltis
Fyysikkokillan kiltiksellä joukkueelle on tarjolla asteen pöhkömpää taksia.
Inkubion kiltis
Inkubion kiltahuoneella tarjolla on Apoptoosia.
Koneen kiltis
Koneinsinöörikillan kiltahuoneella joukkue juo tuopin korjaussarjaa.
Tietokillan kiltis
Ensimmäisenä Tietokillan kiltahuoneelle saapuva joukkue voittaa pelin!
Tampere
Mikontalo
Mikontalo tekee kiljua Kioton sopimusta uhmaten! Joukkue juo lasin kotiviiniä eli punkkua.
Kultainen apina
Kapinasta ei kalja lopu. Joukkue juo yhden oluen.
TiTen kiltahuone
Kiltahuone muuttaa Kolaa koodiksi. Joukkue juo lasin kolaa. Terästettynä yleisön vaatiessa.
Teekkarisauna
Joukkue on päätynyt teekkarisaunalle, jossa ohjelmassa on teekkarisauna™. Joukkue joutuu nauttimaan kolme pulloa kaljaa sekä lasillisen hyytelöä ennen kuin voi jatkaa matkaa.
Tupsula
Käyt padassa ja hörppäät puoli litraa patavettä. Varo kortsuja! Ryhmä juo puoli litraa lämmintä lonkeroa, jossa saattaa olla kondomi.
Etuparkki, excubussi
Joukkueen päästessä tähän ruutuun (yli menevät heitot lasketaan) excubussi vie takaisin Otaniemeen. Joukkue voi halutessaan tilata bussimatkalle juotavaa (kola, kalja, siideri, punkku). Otaniemessä joukkue saapuukin sopivasti Smökkiin sitsaamaan.
Wanhojen lautojen erikoisruudut
3A
3A:n saunastakaan ei kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.
Alvari
Alvariin saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.
Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!
AS:n kiltahuone
AS:n kiltiksellä pelataan AShuikkaa. Siispä ruudussa on keskituoppi sisältäen kaljaa, siideriä ja punkkua suhteessa 1:1:1.
Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Etuparkki, ekskubussi
Tämän ruudun jälkeen ekskubussi vie takaisin Otaniemeen Smökin ja Kappelin väliseen valkoiseen ruutuun.
Joukkue voi halutessaan tilata bussimatkalle juotavaa (kola, kalja, siideri, punkku)
Fyssan ruokala
Fyssan ruokalaan saapuvaa odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.
Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Gorsu
Gorsustahan ei tunnetusti kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.
Pub Jälkipeli
Pub Jälkipelistä ei kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.
Kappeli
Kappelissa joukkueelle tarjotaan tavanomaisen kaljan sijaan lasillinen ehtoollisviiniä, joka tulee nauttia ennen matkan jatkamista.
Rasti täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Keltsu
Keltsuun saapuva joukkue joutuu nauttimaan kolme pulloa kaljaa sekä lasillisen hyytelöä, ennenkuin voi jatkaa matkaa.
Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen! Keltsusta ei juoma eikä ruoka lopu!
Kemman lafkan kuppila
Kemman lafkan kuppilaan saapuvaa odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.
Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Koneen kiltahuone
Vierailu koneen kiltahuoneella.
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Kultainen Apina
Kapinasta ei kalja lopu. Joukkue juo yhden oluen.
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.
Mikontalo
Mikontalo tekee kiljua kioton sopimusta uhmaten! Joukkue juo lasin kotiviiniä eli punkkua.
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.
OK20 saunat
OK20:sta ei kalja lopu!
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!
OLOhuone
OLOhuoneella juodaankin tequilaa!
Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Ostari
Otariisto, R-Kioski ja Jamoi. Kalja ei kaupasta lopu.
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!
OUBS, Otaniemi Underground Broadcasting System
OUBS:iin saapuvaa joukkuetta odottaa kaljapullon sijasta snapsillinen Fernet-Brancaa (voidaan hätätapauksissa korvata Minttu-Fernetillä).
Ruutu täydennetään joka joukkueen jälkeen!
Puunjalostajakillan kiltahuone
Vierailu puunjalostajien kiltahuoneella.
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Prodekon kiltahuone
Prodekon kiltahuoneella juodaan tuopillinen Thunderia. Thunder ei tunnetusti lopu tarpeeksi ajoissa.
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Raksan kiltahuone
Rakennusinsinöörikillan kiltahuoneella pelataan pikainen Norske Kimble. Joukkue heittää kahta noppaa ja saa pienemmän silmäluvun mukaisen määrän kaljapulloja juotavakseen.
Rantsu
Rantsulta ei kalja lopu!
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Sähkön ruokala
Sähkön ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.
Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Smökki
Servin Mökkiin saapuvaa odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.
Ruutu täytetään sekä ruualla että juomalla jokaisen joukkueen jälkeen!
Sähkölaitos
Sähkölaitokselta saa kaljan sijaan piristävän energiajuoman. Voimalaitokseltahan ei virta lopu, eli ruutuun ilmestyy aina uusi tölkki.
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!
TiTen kiltis
Kiltahuone muuttaa Kolaa koodiksi. Joukkue juo lasin kolaa. Terästettynä yleisön vaatiessa.
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.
Teekkarisauna
Joukkue on päätynyt teekkarisaunalle jossa ohjelmassa on teekkarisauna(tm). Joukkue joutuu nauttimaan kolme pulloa kaljaa sekä lasillisen hyytelöä, ennenkuin voi jatkaa matkaa.
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.
TuAS-talon ruokala
TuAS-talon ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.
Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Tupsula
Käyt padassa ja hörppäät puoli litraa patavettä. Varo kortsuja! Ryhmä juo puoli litraa lämmintä lonkeroa, jossa saattaa olla kondomi.
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.
Täffän ruokala
Täffällä ei olekaan spagettipäivä vaan hyytelöpäivä.
Ruutu täytetään ruualla ja juomalla jokaisen joukkueen jälkeen.
T-talon ruokala
T-talon ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.
Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Uimahalli
Uimahallilla juodaankin kaljan sijasta vissyä. Uimahallista ei myöskään juotava lopu.
Ruutua täydennetään joka joukkueen jälkeen!
Urheilukenttä
Urheilukentän kohdalla sinne ensimmäiseksi saapunut joukkue suorittaa 110 metrin aidat eli juo kolme pulloa olutta, ennenkuin pääsee jatkamaan.
Ruutua ei täydennetä!
Vuorilafkan ruokala
Vuoren ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.
Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiö
YTHS:llä joukkue saa kaljapullon sijasta juotavakseen snapsilasillisen pirtua. Hätätilassa käy myös esim. A12-denaturoitu sprii...
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!
Tietokillan vanha(t) kiltahuone(et)
Vanhan kiltahuoneen muistoksi kiltahuoneella on aluksi yksi kalja.
Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen. Jokaisella käynnin jälkeen ruutuun ilmestyy yksi kalja enemmän kuin edellisellä kerralla! Ruutuun voi sama joukkue joutua useampaan kertaan.