Siirry pääsisältöön
TietokiltaTietokilta

Otaniemipelin ruudut

Tältä sivulta löytyy Otaniemipelin erikoisruudut sekä 2025 lautaan että vanhempiin lautoihin.

Uuden laudan erikoisruudut

Etenemisjärjestyksessä:

Metroasema

Kaikki joukkueet aloittavat pelin Tietotien metroaseman luona olevalta pysäkiltä. Jokainen joukkue juo tuomarin päätöksen mukaisen määrän tuomarin päättämää juomaa.

A Bloc

A Blocissa joukkueelle tarjoillaan HTR:ää (Hyytelön Täyteinen Rasti).

Raide-Jokeri

Raide-Jokeri teleporttaa joukkueen Maarin pysäkille. Matkan aikana nälkä yllättää ja joukkue hankkii K-Marketista lasillisen hyytelöä.

Oikeustalo

Absintti

Lintutorni

Joukkue erottaa tarkoilla korvillaan pöllön huhuilua ja ansaitsee lasin jaloviinaa (4).

Suo

Lintutornista selvittyään joukkue joutuu vielä kahlaamaan suon läpi ja nauttimaan annoksen suohautaa.

Alvari

Alvariin saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

OLOhuone

OLOhuoneella juodaankin tequilaa!

Database

DG:n kiltahuoneella juomana on glitterillä koristeltua Trocaderoa. Yleisön vaatiessa terästettynä.

Prodekon kiltahuone

Prodekon kiltahuoneella juodaan tuopillinen Thunderia. Thunder ei tunnetusti lopu tarpeeksi ajoissa.

SIKin kiltahuone

SIKin kiltahuoneella tarjoillaan annos kuulalaakeria.

ASki

AS:n kiltiksellä pelataan AShuikkaa. Siispä ruudussa on keskituoppi sisältäen kaljaa, siideriä ja punkkua suhteessa 1:1:1.

TUASin ruokala

TUASin ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

T-talon ruokala

T-talon ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Design Factory

Joukkue keksii uuden startup-idean ja saa suunnitella seuraavalle saapuvalle joukkueelle drinkin isännän ja emännän ilmoittamasta ainesosavalikoimasta.

Sähkölaitos

Sähkölaitokselta saa kaljan sijaan piristävän energiajuoman.

Vanha kiltis

Vanhan kiltahuoneen muistoksi kiltahuoneella on aluksi yksi kalja. Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen. Jokaisen käynnin jälkeen ruutuun ilmestyy yksi kalja enemmän kuin edellisellä kerralla!

IK:n kiltis

Rakennusinsinöörikillan kiltahuoneella pelataan pikainen Norske Kimble. Joukkue heittää kahta noppaa ja saa pienemmän silmäluvun mukaisen määrän kaljapulloja juotavakseen.

Ossinlampi

Joukkue pistäytyy viilentymässä Ossinlammessa ja nauttii lasillisen lammen vettä.

Kvarkki

Joukkue juhlii kvarkkipäivää lasillisella hyytelöä.

Maarintalo, excubussi

Excubussi kaappaa joukuueen mukaansa Tampereelle. Joukkue voi halutessaan tilata bussimatkalle juotavaa (kola, kalja, siideri, punkku).

Miinusmaa

Joukkue saa annoksen haukea.

Ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiö

YTHS:llä joukkue saa kaljapullon sijasta juotavakseen snapsilasillisen pirtua. Hätätilassa käy myös esim. A12-denaturoitu sprii.

Tietokillan varasto

Tietokillan varastolla pelataankin ykköstä joukkueiden välillä. Joukkueet heittävät yhtä noppaa alkaen ruutuun saapuneesta joukkueesta. Ensimmäisenä ykkösen heittänyt joukkue voittaa annoksen pelijuomaa, ideaalisesti 1:1 appelsiinimehulla lantrattu 80%:lla vodkalla. Tuplilla ruutuun saapuessa heitetään kahteen ykköseen asti.

Taikametsä

Taikametsään päätyvä joukkue ei voi koskaan tietää mitä saa. Joukkue nauttii noppien silmäluvun osoittaman taikajuoman. Kullekin silmälukuyhdistelmälle kuuluvan juoman päättävät isäntä ja emäntä ennen peliä.

Kappeli

Kappelissa joukkueelle tarjotaan tavanomaisen kaljan sijaan lasillinen ehtoollisviiniä, joka tulee nauttia ennen matkan jatkamista.

Rantasauna

Rantsulta ei kalja lopu!

Gorsu

Gorsustahan ei tunnetusti kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Smökki

Joukkue saapuu Smökkiin sitseille. Tarjolla on tietysti ruokaa ja juomaa eli yksi olut ja yksi hyytelö.

Ossinsauna

Ossinsaunaltakaan ei kalja lopu. Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.

OK20

OK20:n saunoilta ei kalja lopu!

JMT1 aula

Törmäät aulassa vanhaan tuttuun, joka tarjoaa Ferraa.

JMT3

3A:n saunastakaan ei kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Otaranta 8

Myöskään Otarannan kattosaunalta ei kalja lopu kesken. Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Urheilukenttä

Urheilukentän kohdalla sinne ensimmäiseksi saapunut joukkue suorittaa 110 metrin aidat eli juo kolme pulloa olutta, ennenkuin pääsee jatkamaan.

Ruutua ei täydennetä!

Täffä

Täffällä ei olekaan spagettipäivä vaan hyytelöpäivä.

Dipoli

Dipolissa törmäät rehtoriin, joka kutsuu joukkueen lounaalle. Joukkue saa hyytelöä.

X-Burger

X-Burgerilta joukkue hankkii itselleen annoksen hyytelöä.

Vanha ostari

Vanhan ostarin monipuolinen tarjonta innoittaa joukkueen hankkimaan sekä lasillisen hyytelöä että oluen palanpainikkeeksi.

AYY

Joukkue eksyy AYY:n keskustoimistolle ja vapaaehtoishommat vievät yllättäen mennessään. Joukkue heittää yhtä noppaa ja siirtyy silmäluvun mukaan taaksepäin. Tuplilla taaksepäin liikutaan tietenkin tuplat.

Fyssan kiltis

Fyysikkokillan kiltiksellä joukkueelle on tarjolla asteen pöhkömpää taksia.

Inkubion kiltis

Inkubion kiltahuoneella tarjolla on Apoptoosia.

Koneen kiltis

Koneinsinöörikillan kiltahuoneella joukkue juo tuopin korjaussarjaa.

Tietokillan kiltis

Ensimmäisenä Tietokillan kiltahuoneelle saapuva joukkue voittaa pelin!

Tampere

Mikontalo

Mikontalo tekee kiljua Kioton sopimusta uhmaten! Joukkue juo lasin kotiviiniä eli punkkua.

Kultainen apina

Kapinasta ei kalja lopu. Joukkue juo yhden oluen.

TiTen kiltahuone

Kiltahuone muuttaa Kolaa koodiksi. Joukkue juo lasin kolaa. Terästettynä yleisön vaatiessa.

Teekkarisauna

Joukkue on päätynyt teekkarisaunalle, jossa ohjelmassa on teekkarisauna™. Joukkue joutuu nauttimaan kolme pulloa kaljaa sekä lasillisen hyytelöä ennen kuin voi jatkaa matkaa.

Tupsula

Käyt padassa ja hörppäät puoli litraa patavettä. Varo kortsuja! Ryhmä juo puoli litraa lämmintä lonkeroa, jossa saattaa olla kondomi.

Etuparkki, excubussi

Joukkueen päästessä tähän ruutuun (yli menevät heitot lasketaan) excubussi vie takaisin Otaniemeen. Joukkue voi halutessaan tilata bussimatkalle juotavaa (kola, kalja, siideri, punkku). Otaniemessä joukkue saapuukin sopivasti Smökkiin sitsaamaan.

Wanhojen lautojen erikoisruudut

3A

3A:n saunastakaan ei kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Alvari

Alvariin saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

AS:n kiltahuone

AS:n kiltiksellä pelataan AShuikkaa. Siispä ruudussa on keskituoppi sisältäen kaljaa, siideriä ja punkkua suhteessa 1:1:1.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Etuparkki, ekskubussi

Tämän ruudun jälkeen ekskubussi vie takaisin Otaniemeen Smökin ja Kappelin väliseen valkoiseen ruutuun.

Joukkue voi halutessaan tilata bussimatkalle juotavaa (kola, kalja, siideri, punkku)

Fyssan ruokala

Fyssan ruokalaan saapuvaa odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Gorsu

Gorsustahan ei tunnetusti kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Pub Jälkipeli

Pub Jälkipelistä ei kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Kappeli

Kappelissa joukkueelle tarjotaan tavanomaisen kaljan sijaan lasillinen ehtoollisviiniä, joka tulee nauttia ennen matkan jatkamista.

Rasti täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Keltsu

Keltsuun saapuva joukkue joutuu nauttimaan kolme pulloa kaljaa sekä lasillisen hyytelöä, ennenkuin voi jatkaa matkaa.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen! Keltsusta ei juoma eikä ruoka lopu!

Kemman lafkan kuppila

Kemman lafkan kuppilaan saapuvaa odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Koneen kiltahuone

Vierailu koneen kiltahuoneella.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Kultainen Apina

Kapinasta ei kalja lopu. Joukkue juo yhden oluen.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Mikontalo

Mikontalo tekee kiljua kioton sopimusta uhmaten! Joukkue juo lasin kotiviiniä eli punkkua.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.

OK20 saunat

OK20:sta ei kalja lopu!

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

OLOhuone

OLOhuoneella juodaankin tequilaa!

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Ostari

Otariisto, R-Kioski ja Jamoi. Kalja ei kaupasta lopu.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

OUBS, Otaniemi Underground Broadcasting System

OUBS:iin saapuvaa joukkuetta odottaa kaljapullon sijasta snapsillinen Fernet-Brancaa (voidaan hätätapauksissa korvata Minttu-Fernetillä).

Ruutu täydennetään joka joukkueen jälkeen!

Puunjalostajakillan kiltahuone

Vierailu puunjalostajien kiltahuoneella.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Prodekon kiltahuone

Prodekon kiltahuoneella juodaan tuopillinen Thunderia. Thunder ei tunnetusti lopu tarpeeksi ajoissa.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Raksan kiltahuone

Rakennusinsinöörikillan kiltahuoneella pelataan pikainen Norske Kimble. Joukkue heittää kahta noppaa ja saa pienemmän silmäluvun mukaisen määrän kaljapulloja juotavakseen.

Rantsu

Rantsulta ei kalja lopu!

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Sähkön ruokala

Sähkön ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Smökki

Servin Mökkiin saapuvaa odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään sekä ruualla että juomalla jokaisen joukkueen jälkeen!

Sähkölaitos

Sähkölaitokselta saa kaljan sijaan piristävän energiajuoman. Voimalaitokseltahan ei virta lopu, eli ruutuun ilmestyy aina uusi tölkki.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

TiTen kiltis

Kiltahuone muuttaa Kolaa koodiksi. Joukkue juo lasin kolaa. Terästettynä yleisön vaatiessa.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Teekkarisauna

Joukkue on päätynyt teekkarisaunalle jossa ohjelmassa on teekkarisauna(tm). Joukkue joutuu nauttimaan kolme pulloa kaljaa sekä lasillisen hyytelöä, ennenkuin voi jatkaa matkaa.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.

TuAS-talon ruokala

TuAS-talon ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Tupsula

Käyt padassa ja hörppäät puoli litraa patavettä. Varo kortsuja! Ryhmä juo puoli litraa lämmintä lonkeroa, jossa saattaa olla kondomi.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Täffän ruokala

Täffällä ei olekaan spagettipäivä vaan hyytelöpäivä. 

Ruutu täytetään ruualla ja juomalla jokaisen joukkueen jälkeen.

T-talon ruokala

T-talon ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Uimahalli

Uimahallilla juodaankin kaljan sijasta vissyä. Uimahallista ei myöskään juotava lopu.

Ruutua täydennetään joka joukkueen jälkeen!

Urheilukenttä

Urheilukentän kohdalla sinne ensimmäiseksi saapunut joukkue suorittaa 110 metrin aidat eli juo kolme pulloa olutta, ennenkuin pääsee jatkamaan.

Ruutua ei täydennetä!

Vuorilafkan ruokala

Vuoren ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiö

YTHS:llä joukkue saa kaljapullon sijasta juotavakseen snapsilasillisen pirtua. Hätätilassa käy myös esim. A12-denaturoitu sprii...

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Tietokillan vanha(t) kiltahuone(et)

Vanhan kiltahuoneen muistoksi kiltahuoneella on aluksi yksi kalja.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen. Jokaisella käynnin jälkeen ruutuun ilmestyy yksi kalja enemmän kuin edellisellä kerralla! Ruutuun voi sama joukkue joutua useampaan kertaan.